Antrenamente prenatale cu TRX

Updated: May 5

Inca din 2018 de cand lucrez cu gravidute, am folosit echipamentul TRX (Total Resistance Exercise) la sesiunile prenatale deoarece imi permite sa realizez un antrenament complet adaptat abilitatilor lor. Da, ne antrenam pe perioada sarcinii, si nu doar atat, este esential sa continuam o rutina de miscare daca aceasta a existat anterior sarcinii, insa cu ajustarile necesare. Iar daca nu s-a facut miscare pana a ramane insarcinata, atunci acesta este cel mai potrivit moment pentru a incepe grija fata de corpul tau.




Beneficiul #1 - Stabilitate


Corpul unei femei insarcinate este intr-o continua transformare datorita cresterii uterului si dezvoltarii bebelusului. Acest lucru influenteaza stabilitatea femeii, centrul gravitational fiind deplasat spre inainte. Greutatea suplimentara frontala pune presiune pe coloana vertebrala si creeaza schimbari in aliniamentul postural si diafragma respiratorie.

Cu ajutorul echipamentului TRX, executam exercitii inspirate din miscarile fundamentale ale corpului uman, imbunatatind astfel capacitatea functionala a gravidutei pentru a avea o viata normala in continuare. Imbunatatim tonusul muscular general care ajuta la mai multa stabilitate si echilibru in corp.


Beneficiul #2 - Mobilitate


Hormonul numit "relaxina" este magic-responsabil cu relaxarea pelvisului pentru acomodarea fatului, si in cele din urma deschiderea pelvisului pentru expulzarea acestuia, este totodata si cel care cauzeaza suplete articulara in tot corpul. Relaxina produce laxitate tuturor ligamentelor iar in lipsa unui tonus abdominal care sa actioneze ca o centura de protectie, pot aparea dureri in zona sacro-iliaca sau in zona pelviana (simfiza pubiana).

Exercitii in siguranta pentru intarirea feselor, a abdomenului a coapselor si a spatelor au rolul de a transforma zona lumbo-pelviana intr-un "hamac"-care sa permita mai multa libertate de miscare, lipsa durerilor si contracara efectele nedorite ale relaxinei.


"Make everyone move better." – filosofiaTRX



Beneficiul #3 - Stretching


Oricine a participat la o clasa de yoga, a primit instructiunea de a "nu forta corpul". Cu atat mai mult in sarcina, este esential sa nu fortam corpul pentru ca sansele de a produce "over-stretching " sunt mai ridicate din cauza relaxinei care subtiaza toate ligamentele din corp. Pe langa necesitatea sanatoasa de a face stretching la finalul oricarui antrenament, femeii gravide ii este imperativ sa faca stretching si pentru a dobandi mai mult spatiu intr-un corp in continua expansiune. Senzatia de bunastare si liberatea de miscare obtinute se obtin in urma unui stretching dinamic, personalizat nevoilor fiecareia. Folosind echipamentul TRX ca si suport in posturile TRX Yoga, corpul primeste sustinerea/suportul de care are nevoie pentru ca sa realizeze intinderea musculara in deplina siguranta si fara dureri.



Instructor acreditat TRX Yoga & TRX Prenatal Athlete


Pe langa pasiunea si interesul autentic de a te ghida spre un parcurs personal al calatoriei tale in mamicie, sunt increzatoare in cunostiintele dobandite in urma cursurilor realizate. TRX-ul este un echipament esential in antrenamentele prenatale iar la studio ai ocazia sa il descoperi. Oricine poate deveni mai puternic si mai increzator in propriul corp, trebuie doar sa incepi. Incepe astazi. Cumpara Program Prenatal, si permite-ti transformarea. Te invit sa lasi un comentariu daca ai avut experienta cu TRX, care este parerea ta despre antrenamentele prenatale etc.

56 views0 comments

Recent Posts

See All