Stiai ca yoga intareste muschii pelvieni?



🤲 Atat in cazul barbatilor cat si in cazul femeilor, aparatul reproductiv si cel urinar este sustinut de muschii perineului. Acesti muschi se situeaza in abdomenul inferior, de aceea se mai numeste planseu pelvian- si actioneaza ca o plasa de sustinere a organelor interne mentinand sanatatea sistemului urinar, digestiv, reproductiv, in travaliu si nastere.


🧑‍Un studiu a descoperit ca yoga ajuta la gestionarea incontinentei urinare prin:


❤️ Mula Bandha - exercitii de activare si relaxare usoara a planseului pelvian

🧡Pranayama - respiratie controlata

💛Asana - practica posturala


Acest lucru se intampla pentru ca atunci cand practicam yoga, muschii pelvieni urmeaza diafragma respiratorie in procesul respiratiei. Astfel rezulta o mai buna sanatate a perineului prin cresterea rezistentei, flexibilitatii si relaxarii muschilor pelvieni.


Acest articol face parte dintr-o mini-serie de articole care isi propun sa prezinte efectele benefice dovedite stiintific ale unei practici constante de yoga. Toamna reprezinta pentru mine anotimpul potrivit studiului astfel am initiat miscarea #mondaymotivation prin care in fiecare zi de luni postez cate o mica curiozitate stiintifica aici pe Blog si in Instagram-andrayogaromania. Adaptare dupa: "The Science of yoga" Ann Swanson

16 views0 comments

Recent Posts

See All