Stiai ca yoga ajuta la imbunatatirea memoriei?

🧠Creierul nostru contine numeroase structuri interne responsabile pentru functiile din corp.

Sistemul nervos autonom, cel responsabil pentru functiile automate din corp (respiratie, digestie, excretie, bataile inimii,) se imparte in doua sisteme complementare:

  • Simpatic si

  • Parasimpatic.

Atunci cand ne aflam intr-o situatie stresanta, Sistemul Nervos Simpatic raspunde prin eliberarea hormonilor de stres precum #cortizol.

😬Cu siguranta ai auzit ca adrenalina si cortizolul nu sunt bune in corp, insa acesti hormoni ne sustin in depasirea momentelor de criza. Problema apare cand experimentam niveluri crescute de stres pentru un timp indelungat fiindca functionarea structurilor interne ale cortexului ajung sa fie afectate.


Spre exemplu, #hipocampul-centrul memoriei-experimenteaza o reducere a activitatii neuronale sub conditii de stres, adica nu mai produce atat de multe conexiuni neuronale noi.


❤️Practica yoga este dovedita stiintifica ca reduce nivelurile de stres prin activarea sistemului Parasimpatic cunoscut ca si "relaxare si odihna". adica aduci corpul la o stare optima de functionare. Prin practicarea:

🤍relaxarii

🧡meditatiei

💛respiratiei constiente

🤎posturilor fizice

reduci nivelurile de cortizol asociate cu stresul in corp, induci relaxarea si recuperarea, imbunatatind functionarea optima a cortexului-in special a hipocampusului, responsabil cu memoria.


Acest articol face parte dintr-o mini-serie de articole care isi propun sa prezinte efectele benefice dovedite stiintific ale unei practici constante de yoga. Toamna reprezinta pentru mine anotimpul potrivit studiului astfel am initiat miscarea #mondaymotivation prin care in fiecare zi de luni postez cate o mica curiozitate stiintifica aici pe Blog si in Instagram-andrayogaromania. Adaptare dupa: "The Science of yoga" Ann Swanson
10 views0 comments

Recent Posts

See All