Exercitiile fizice in sarcina atenueaza durerile de spate

Am cunoscut-o pe Loredana in saptamana 15 de sarcina. Isi dorea sa poata continua viata activa cu care era obisnuita fara a pune in pericol dezvoltarea fatului. A aflat de Programul Prenatal de la o prietena apropiata si m-a contactat cu incredere.


Am inceput Programul Prenatal cu antrenamente TRX si yoga. Am observat de la inceput in Loredana dragostea de sport prin entuziasmul cu care se prezenta la clasa si satisfactia unei sesiuni indeplinite. A face sport este in ADN-ul ei si nu avea de gand sa renunte pentru nimic. La scurt timp insa au aparut niste dureri de spate mai vechi care au fortat-o sa ia pauza de la antrenamente.


Aproximativ 75% din femeile insarcinate experimenteaza durerea de spate la un moment dat. In majoritatea cazurilor, durerea apare spre finalul sarcinei si pe masura ce sarcina progreseaza, durerea avanseaza. Din experienta mea, durerile de spate survin mai devreme-Trim I-II- cand schimbarile hormonale influenteaza stabilitatea pelvisului in relatie cu sira spinarii. Daca durerea de spate nu provine de la un disc herniat sau nu este insotita de furnicaturi/amorteala in picioare, atunci stretching-ul si yoga sunt recomandate pentru a tonifia si detensiona spatele.

Inarmata cu vointa, Loredana a reluat sesiunile prenatale. Pe masura ce avansam in Programul Prenatal, constata ca se simte mai bine ca oricand, disconforturile spatelui fiind doar o amintire. Impreuna descoperim ca activitatea fizica o ajuta sa tina departe durerile de spate. Cu rabdare, atentie si in siguranta continuam sesiunile prenatale fara alte intreruperi pana in ultimul trimestru de sarcina si ne bucuram de beneficiile acestui Program special destinat femeilor insarcinate.


Daca si tu iti doresti sa faci parte dintr-o comunitate restransa de viitoare mamici in care sa practici exercitii potrivite tie ca sa iti mentii tonusul muscular benefic atat in sarcina cat si in perioada de dupa nastere, te invit sa ma contactezi! Programul Prenatal este eligibil femeilor incepand cu saptamana 14 de sarcina care are confirmarea de la medic ca sarcina e sanatoasa si bebe ia in greutate normal.


De ce se recomanda yoga in sarcina?

7 views0 comments

Recent Posts

See All